پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

راهکارهای زیادی برای تزیین خانه و تغییر فضای دکوراسیون داخلی آن وجود دارد. یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین آنها استفاده از انواع دیوارپوش هاست. در گذشته بیشتر با استفاده از کاغذ دیواری و یا رنگ، دیوارها را تزئین می کردند، اما در حال حاضر با تولید محصولات جدید و متنوعی نظیر دیوارپوش ها گزینه های بیشتری برای تغییر ظاهر داخلی ساختمان ها موجود است.
از آنجایی که دیوارپوش ها در انواع جنس ها و طرح ها در بازار به فروش می رسند. انتخاب یک دیوارپوش با کیفیت و مناسب برای دکوراسیون مهم است. به همین خاطر در اینجا انواع دیوارپوش و مزایا و معایب آن ها را بررسی می کنیم.

انواع دیوارپوش و مزایا و معایب آن ها

به طور کلی دیوارپوش ها به دو دسته دیوارپوش های خارجی و داخلی تقسیم می شوند. دیوارپوش های خارجی در نمای بیرونی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند و به همین خاطر باید از مقاومت بالاتری برخودار باشند. دیوارپوش های داخلی نسبت به دیوارپوش های خارجی از تنوع رنگ و مدل های بیشتری برخوردار هستند. بنابراین می توانند برای نیازها و سلیقه افراد مختلف مناسب باشند. انواع دیوارپوش و مزایا و معایب آن ها عبارتند از:

دیوارپوش های چوبی

دیوارپوش های چوبی و یا MDF

دیوارپوش های چوبی از تخته های پهن یا باریک چوب های طبیعی در رنگ های روشن، تیره وخاکستری تهیه می شوند که به صورت افقی و یا عمودی روی دیوار قرار می گیرند، دیوارپوش چوبی جلوه بی نظیری به خانه شما می بخشد اما در عوض از قیمت بسیار بالایی نیز برخوردار است. دیوارپوش های MDF نسبت به چوب طبیعی ارزان تر هستند و عموما لایه خارجی آنها پی وی سی است. به یاد داشته باشید از دیوارپوش چوبی و یا MDF نباید برای فضاهای مرطوبی نظیر حمام استفاده کنید.

دیوارپوش های سنگی

از دیوارپوش های سنگی عموما به منظور تزیین نقاط کانونی فضای دکوراسیون خانه نظیر دیوار پشت تلویزیون، شومینه، لابی ها و یا بخشی از دیوار نشیمن استفاده می گردد. این نوع از دیوارپوش جلوه کاملا متفاوت و مجللی به خانه شما می بخشد. البته دیوارپوش سنگی از قیمت بالایی برخوردار است و به خاطر وزن زیاد آن به نصب و نگهداری ویژه ای نیاز خواهد داشت.

دیوارپوش های آلومینیومی

دیوارپوش های آلومینیومی، مجموعه ای از قطعات کوچک آلومینیوم کامپوزیت به ضخامت ۴میلی متر هستند و با طرح و رنگ های بسیار متنوع به صورت تک رنگ یا ترکیبی و طرح دار با کیفیت بالا به فروش می رسند. البته این قطعات در سایر ابعاد و اشکال تولید می شوند. این تایل ها از چسب دو طرفه بسیار قوی برخوردار هستند، به این ترتیب به راحتی و در مدت زمان کوتاهی می توان آنها را به روی کلیه سطح های قائم و افقی چسبانید.
این نوع از دیوارپوش ها بیشتر برای دکوراسیون های خاص تجاری مورد استفاده قرار می گیرند و حس و حالی خلاقانه و همینطور جلوه ای متفاوت به فضا می بخشند. ایجاد یک دکوراسیون متفاوت به جذب مشتری بیشتر در مکان های تجاری کمک می کند.

دیوارپوش های چرمی

دیوارپوش های چرمی

به تازگی دیوارپوش های چرمی وارد بازار شده اند. این دیوارپوش ها به صورت سه بعدی، توپر و نرم از چرم مصنوعی طراحی شده اند و ظاهر بسیار شیکی به فضاهای داخلی ساختمان های مسکونی و تجاری می بخشند. هنگامی که قطعات دیوارپوش چرمی به درستی در کنار هم قرار می گیرند ظاهر خاصی در محیط ایجاد می کنند.

دیوارپوش های چرمی علاوه بر طراحی خلاقانه ای که دارند، دارای خاصیت هایی همچون عایق حرارت، عایق صدا، سپر آتش و جاذب صدا نیز هستند. البته قیمت دیوارپوش های چرمی نسبتا بالاست و به مراقبت ویژه ای هم نیاز دارد.

ديوارپوش های سلولزی

درختان یکی از منابع اصلی ساخت دیوارپوش های سلولزی هستند. این دیوارپوش ها از الياف طبیعی، مصنوعي، سلولز، رزين هاي ساختماني و پيگمنت هاي مقاوم تشکيل شده اند. برخی از مزایای این دیوارپوش ها عبارتند از: مقاومت بالا، قابلیت شستشو، عایق حرارت و صدا و غیره.

دیوارپوش های شیشه ای

دیوارپوش های شیشه ای در رنگ های مختلف سبز، آبی، سفید و … قابل تهیه هستند. این دیوارپوش ها بیشتر در بخش هایی مثل آشپزخانه نصب می شوند و حس خوبی به محیط می دهند. البته این دیوارپوش ها در کنار زیبایی خاصی که دارند، به مراقبت های بیشتری نسبت به دیوارپوش های پی وی سی و سایر دیوارپوش های دیگر نیاز دارند و برای نصب آنها بهتر است از یک فرد مجرب کمک بخواهید.

دیوارپوش های سه بعدی

دیوارپوش های سه بعدی

یکی از دیوارپوش های پرطرفداری که به سادگی می تواند ظاهر ساده و قدیمی خانه شما را به یک ظاهر لوکس و مدرن تبدیل کند دیوارپوش های سه بعدی هستند. علاوه بر این شما می توانید با نورپردازی و بازی با سایه های تشکیل شده بر روی پنل های آن نماهای شگفت انگیزی را ایجاد کنید و مهمانان خود را به وجد آورید.
دیوارپوش های سه بعدی از جنس پی وی سی یا پلی استایرن هستند. بنابراین کاملا سبک، ضد آب، ضد حریق و مقرون به صرفه بوده و به راحتی قابل نصب می باشند.

دیوارپوش های پی وی سی و پلی استایرن

امروزه دیوارپوش های پی وی سی ( PVC ) و به خصوص نوع پلی استایرن به عنوان یک جایگزین مناسب و در عین حال زیبا برای دیگر دیوارپوش ها، طرفداران زیادی پیدا کرده اند. از این دیوارپوش ها به جای کاغذ دیواری در فضاهای مسکونی، اداری و تجاری بسیاری استفاده می شود. دیوارپوش های سه بعدی پی وی سی بسیار جذاب هستند و همانطور که گفته شد قابلیت نورپردازی دارند. زیبای بصری این دیوارپوش ها به قدری زیاد است که در محیط های تجاری به جذب مشتری های بیشتر کمک می کند و در منزل نیز می تواند حس منحصر به فردی در دکوراسیون خانه شما ایجاد نماید. برای شناخت مزایای دیوارپوش پلی استایرن پیشنهاد می کنیم کاربرد دیوارپوش پلی استایرن را مطالعه نمایید.
همچنین شما می توانید به آسانی دیوارپوش پی وی سی و پلی استایرن را در مکان مورد نظر خود نصب نمایید. دیگر مزایای این دیوارپوش ها عبارتند از: مقاومت در برابر رطوبت، عایق صوتی، طرح و رنگ متنوع، قیمت مناسب، سبک و … . لازم به ذکر است دیوارپوش های پلی استایرن نسبت به دیوارپوش های پی سی وی مقاوم تر بوده و ضد ضربه نیز می باشند.




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: